czwartek, 11 kwietnia 2013

Pod lupą: truskawki


Nie znam nikogo kto nie przepadałby za truskawkami. Ich smak, kolor - kuszą nas każdego lata. Uwielbiamy jeść je z cukrem i bitą śmietaną. Często również w towarzystwie czekolady. A może warto byłoby spróbować tych owoców w zdrowszej wersji? Dziś przedstawię Wam pokrótce zalety częstego spożywania truskawek i prosty sposób na zdrowy i smaczny deser z ich udziałem!




Truskawki pojawiają się już na przełomie maja i czerwca, ale niektóre z odmian występują nawet wczesną jesienią. Warto wykorzystać ten czas! Główną zaletą tych owoców jest duża zawartość witaminy C, żelaza i wapnia. Zapewne niewielu z Was wie o tym, że truskawki chronią nas przed nowotworami oraz wzmacniają nasz organizm.  Spożywając  je  poprawiamy także kondycję naszej cery i włosów.


Jest wiele przepisów, w których jednym ze składników są truskawki. Można je dodawać m.in. do sałatek lub deserów. W moim menu najczęściej pojawiają się w towarzystwie jogurtu naturalnego.

Truskawkowy deser:

Czego potrzebujemy?
-truskawki
-otręby owsiane
-jogurt naturalny

Przygotowanie deseru jest wyjątkowo prostą czynnością. Wystarczy wszystkie składniki umieścić w miseczce warstwami. Ilość składników dobierzcie według własnego uznania. Zapewniam, że będzie Wam smakować!


Czy Wy też nie możecie się doczekać sezonu truskawkowego? J Podzielcie się ze mną pomysłami na dania, w których królują te owoce!

19 komentarzy:

  1. Ja z niecierpliwością czekam na piękne truskawki. Ostatnio byłam w sklepie i widziałam kilka egzemplarzy w małych koszyczkach, lecz nie wyglądały smakowicie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham truskawki:) ja najczęściej je miksuje z kostkami lodu i nic mi już więcej nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawki wymiatają, widziałam teraz w Kauflandzie muszę po nie iść ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam truskawki, ale nie kupuję ich , wtedy kiedy nie ma sezonu:D
    Jak już to te mrożone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, ale teraz zrobilam sie glodna:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam truskawki! Uwielbiam je w każdej postaci, a najbardziej poduszone z widelcem i z odrobiną cukru! Tak więc trochę banalnie ale smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Truskawki kocham w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Truskawkom nigdy nie odmówię ;-) Z cukrem i bitą śmietaną to smak dzieciństwa i do tej pory lubię tak zjeść. Ale lubię też zrobić mus i podać jako deser z warstwami jogurtu i pokruszonymi zbożowymi ciastkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. już się nie mogę doczekać sezonu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj tak !:)) już nie mogę się doczekać truskawek jak i malin:D ale truskawki jak dla mnie tylko i wyłącznie w wersji ugniecionej widelcem z cukrem pyyyyycha !:))


    zapraszam na nowy post;**

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja uwielbiam je wcinać na surowo - niepotrzebny mi cukier czy śmietana :) choć od czasu do czasu polewam je jogurtem naturalnym ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. pycha, truskawki na śniadanie... dobry początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń