czwartek, 4 kwietnia 2013

Pod lupą: OWSIANKA



Do której grupy osób należysz? Do miłośników owsianki czy do ludzi, którzy jeszcze nie poznali jej smaku i właściwości?  J
Wielokrotnie nie mamy pomysłu na smaczne, szybkie i przede wszystkim zdrowe śniadanie. Rozwiązanie problemu jest proste. Bohaterka dzisiejszego wpisu pozostawia każdemu duże pole manewru. Można łączyć ją z wieloma składnikami.

Duża  ilość białka w owsiance (potrzebujemy go ok. 40 g dziennie) ułatwia trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi  a nienasycone kwasy tłuszczowe wpływają pozytywnie na stan naszej skóry.  Warto również wspomnieć o witaminach, których zdecydowanie owsiance nie brakuje. Żelazo, magnez to tylko niektóre z nich. 
Każdy przygotowuje ją na własny sposób – z mlekiem lub bez, z czekoladą, bananami, orzechami, truskawkami. Wszystko zależy od Ciebie i od Twoich upodobań kulinarnych. 

Przedstawię Wam swój sposób. Po wielu próbach stwierdziłam, że to najszybsza i najprostsza droga do pysznego śniadanka:

Co będzie potrzebne?
-płatki owsiane
-mleko
-otręby owsiane
-cynamon
-banan

1. Płatki owsiane (4 łyżki) wsypujemy do miseczki i zalewamy wrzącą wodą.
2.Przykrywamy i zostawiamy na 10-15 minut.
3. Do napęczniałych płatków dosypujemy 2 łyżki otrębów i banana pokrojonego w kostkę.
4. Zagotowujemy mleko (ilość według Waszych potrzeb – w moim przypadku to ok. ¼ szklanki) i zalewamy nim naszą pyszną mieszankę.
5. Cieszymy się śniadankiem!
A Wy? Lubicie owsiankę? Z jakimi składnikami najczęściej ją łączycie?




31 komentarzy:

  1. Robię podobnie, często też zalewam płatki owsiane wieczorem z powodu małej ilości czasu rano. Oprócz tego płatki owsiane i banana zagotowuje razem z mlekiem, a nie zalewam :) Obecnie kocham płatki owsiane, chodź jako małe dziecko były one dla mnie nie do przełknięcia, przede wszystkim z powodu konsystencji, którą teraz uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam dokładnie to samo gdy byłam dzieckiem :) dobrze,że to się zmieniło!

      Usuń
  2. Owsianka jest idealna na śniadanie :) Można jeść ją na miliard sposobów, a każdy jest dobry!

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka jest przepyszna! Dzisiaj na śniadanie jadłam. Uwielbiam w klasycznej wersji, a czasem dorzucam migdały albo rodzynki. : )

    Dodam Cie do obserwowanych;)

    zrzucam-kilogramy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety od dzieciństwa nie lubię rodzynek, ale migdały też często dodaję do swojej owsianki :) dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
    2. rodzynki są pyszne, szkoda, że nie przepadasz : ).

      natomiast nie lubię owsianki na wodzie. bleee

      Usuń
  4. Swoją owsiankę robię zazwyczaj z mieszanki płatków i otrąb, najczęściej są to płatki owsiane, żytnie, otręby pszenne i zarodki pszenne. Lubię gęste, a zarazem syte śniadania, więc to u mnie 3/4 szklanki mieszanki. Najpierw zagotowuję szklankę wody, dodaję płatki i gotuję do wchłonięcia do wody; dodaję 1/2 szk. mleka i dla uzyskania większej ilości owsianki zazwyczaj dorzucam jeszcze do gotowania jakiś owoc (jabłko przeważnie). Lubię takie "łychostajne" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam owsiankę:) Ja robię z kakao, jakimś owocem,rodzynkami,miodem i wiórkami kokosowymi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakos sam wyglad owsianki mnie nie pociaga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt nie wygląda najlepiej, ale przez smak mogę jej to wybaczyć :-)

      Usuń
  7. ja jestem kompletną owsiankomaniaczką! nie ma poranka bez owsianki, owsianych placków czy owsianego chleba :D
    a kotlety sojowe dopiero uczę się jeśc, nie jest źle :))

    OdpowiedzUsuń
  8. ja najbardziej lubię owsiankę ze słonecznikiem, bananem, orzechami włoskimi, suszonymi morelami. A pod pojęciem "owsianka" rozumiem płatki owsiane ugotowane z żelem i siemieniem lnianym oraz otrębami, na mleku z wodą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podkradaj :) Ta miseczka naprawdę pomaga w niepodjadaniu niekorzystnych rzeczy :)
    A co do owsianki - jadłam jako dziecko i nie polubiłam jej, co sprawiło, że odkąd sama decyduję o tym co jem po nią nie sięgam. Ale chyba spróbuję, może się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jem owsianki prawie codziennie od jakiegoś czasu, bo kompletnie się w nich zakochałam!
    Będę tu zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moc owsianki poznałam w zeszłe wakacje i też prawie codziennie wcinam na śniadanie :)

      Usuń
  11. Jeszcze rok temu nienawidziłam owsianki, chociaż w życiu jej w ustach nie miałam. Kojarzyła mi się z czym? Z zupą mleczną, pływającymi pojedynczymi płatkami i smakiem... niczego. Wtedy weszłam na bloga Slyvvii, potem Emmy i przepadłam. Zaczęłam eksperymenty i tak oto mija rok, odkąd zakochałam się w 'miseczkowych śniadaniach' :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja należę do miłośników owsianki i czasem rano nie potrafię jej sobie odmówić ;d szybko i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię płatki owsiane użyte do gofrów :) Oczywiście bez tłuszczu, z łyżką mąki razowej itp :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego zastosowania jeszcze nie znałam :) muszę spróbować!

      Usuń
  14. 90% moich śniadań wygląda podobnie. Nie wyobrażam sobie życia bez owsianki :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba już wiem dlaczego nie lubiłam platkow owsianych. Ja je zawsze jadlam z zimnym mlekiem :( bez zagotiwywania. Spróbuje he najpierw zagotowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie powinnaś! nie wyobrażam sobie owsianki z zimnym mlekiem :) smacznego i pozdrowienia!

      Usuń
  16. Nie jadąc owsianki w ogóle, nigdy jej nie próbowałam i juz od dłuższego czasu mysle nad tym żeby to zmienić. Dzis juz jestem po śniadaniu, ale moze jutro :)

    OdpowiedzUsuń