środa, 10 kwietnia 2013

Pod lupą: kasza jaglana


Przechodząc na dietę często decydujemy się na radykalny krok jakim jest rezygnacja z ziemniaków. Szukamy wtedy smacznej alternatywy. Z pólek sklepowych kusi nas wiele propozycji. Często nie wiemy na który rodzaj kaszy czy ryżu się zdecydować. Aby ułatwić Wam zadanie w dzisiejszym poście przedstawię kaszę jaglaną, która od sierpnia króluje na moim stole!



Bohaterkę dzisiejszego wpisu można śmiało nazwać bombą witaminową. Dzięki swoim właściwościom może oczyścić Wasz organizm i pomóc w walce o piękną sylwetkę! Jest lekkostrawna i zawiera 346 kalorii na 100g.

Kasza jaglana otrzymywana jest z łuskanych ziaren prosa. Zawiera ok. 10 % błonnika, ale brak w niej glutenu (istotna informacja dla osób, które nie mogą go spożywać). Ogromną zaletą jest występująca w niej krzemionka. Dzięki temu możemy w prosty sposób poprawić kondycję włosów i paznokci! Spożywając regularnie kaszę jaglaną nie musimy się również martwić o cholesterol – w walce z nim pomoże nam lecytyna.


Jak ugotować kaszę jaglaną?
To bardzo proste zadanie!

  •  Płuczemy kaszę jaglaną. Najwygodniej zrobić to za pomocą bieżącej wody oraz drobnego sita.
  • Kaszę wrzucamy do lekko osolonego wrzątku w stosunku jedna szklanka jaglanki na dwie szklanki wody.
  • Gotujemy pod przykryciem przez 20 min. Pamiętajmy o małym ogniu!


Lubicie kaszę jaglaną w wersji obiadowej czy preferujecie ją na słodko? Często gości na Waszych stołach? A może macie ulubione dania z jej udziałem? Czekam na Wasze opinie! J

26 komentarzy:

  1. Uwielbiam jaglaną! Najczęściej jem na słodko, z dodatkiem jogurtu dla jeszcze większej kremowości i owocami :) Chodź na wytrawnie też się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja, aż wstyd się przyznać, ale nie jadłam jeszcze kaszy jaglanej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze ją ponownie zrobić, moze się przekonam, narazie nie lubię^^;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaglana ?
    Chyba słyszę pierwszy raz ;)
    Zapraszam ; www.everyday-smart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam, zwłaszcza na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za kaszami, ale może warto spróbować... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam ją jakiś tydzień temu i jeszcze nie miałam okazji jej wykorzystać, czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja zakupiłam wczoraj, muszę jutro spróbować! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham jaglankę! Pyszna na wytrawnie i na słodko! Najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wolę quinoę, ale jaglana też jest super:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasza jalgana jest pyszna, zarówno na słodko, jak i wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oooo bardzo przydatne informacje na Twoim blogu dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze lubiłam ziemniaki, szczególnie z masłem, dopiero niedawno przekonałam się do alternatyw- ryż, a co dopiero kasza, tym razem gryczana. Polubiłam i nie żałuję :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. W życiu nie jadłam tego rodzaju kaszy, ale coś mi się wydaje, że będzie trzeba się kiedyś na takie cacko skusić. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię kaszę jaglaną i nie wiem czemu tak rzadko gości u mnie na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio przed dwa dni pod rząd jadłam kaszę jaglaną z soczewicą i warzywami :) pycha!

    OdpowiedzUsuń